2013. október 6., vasárnap

Château Lesparre 2011

A minap az egyik kollégámtól születésnapomra kapott francia, Michel Gonet pincészetéből származó 2011-es évjáratú Château Lesparre került megbontásra. Kíváncsi vagyok a külföldi borokra, pláne a franciákra, de elvből csak magyar bort vásárlok, ezért jól jött, hogy kaptam egyet születésnapomra. Ez a bor Bordeaux mellől egy Beychac-et-Caillau nevű településről származik. A Gonet család már 7 generáció óta foglalkozik borkészítéssel. Ha valaki kíváncsi a pincészetre: http://www.gonet.fr/index.php


A címke tanúsága szerint: "A legnagyobb földek elixíre, illat és íz elegye, kíséret a legváltozatosabb és legegzotikusabb ételekhez." 80%-ban tartalmaz merlot-t, 10%-ban cabernet franc-t és 10%-ban cabernet sauvignon-t.

Ismét a könyv alapján elemeztem ezt a bort. Még nagyon kezdő vagyok a témában, de azért megpróbáltam kellő körültekintéssel elemezni.
Kiöntve már látszott, hogy jó, színanyagban gazdag, óvörös borral van dolgom, színe mély meggy vörös, rózsaszín habbal, mely hamar elillant. A bor vastag, olajosan folyó, a pohár falán vastag gyűrűt képezett, meglötyögtetve koronát. Illata kellemesen diszkrét boros illat, melynek természete szerintem erjedési. Elvileg meggyet, mediterrán fűszereket, vaníliát idézőnek kellett volna lennie, de ezeket én nem éreztem ki, amit a "műveletlen orromnak" tudtam be. Ízlelés alapján tüzes, telt testű, férfiasan gazdag, fűszeres bort éreztem, elegáns, kerek savakkal. A bor teljesen rendben volt, köszönöm kolléga! Megjegyzem, a magyar borok között is lehet ugyanilyen jókat találni a Villányi, Egri vagy a Szekszárdi borvidék prezentálásában. A bordeaux-i merlot, cabernet franc és cabernet sauvignon honosításának köszönhetően a fent említett borvidékek mind-mind elérhető közelségbe hoznak számunkra egy kortyot Franciaország véréből.

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése